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Introduction Faculty Curriculum
Department of Housing and Urban Management
Name
Park, Seong Yong
MAJOR
Marketing
TEL
02-970-6422
E-mail
parksy@seoultech.ac.kr
Biography
∎ 1996 Ph.D., Marketing, University Texas at Austin, USA,
Journal Papers
◾ Hybrid marketing channel strategies of a manufacturer in a supply chain: game theoretical and numerical approaches, Information Technology and Management, vol.20 No.4 pp.187~202, 2019박성용
◾ Brand Extension: Impact of Creating Shared Value, Journal of Korean Marketing Association, vol.33 No.1 pp.45~63, 2018박성용
◾ Level of Safety Awareness of Construction Workers, Journal of Korean Society of Safety, vol.32 No.3 pp.48~53, 2017박성용
◾ 다세대 주택에 대한 부정적 긍정적 인식, Journal of Product Research, vol.35 No.2 pp.97~102, 2017박성용
◾ 소비자 선택방법들의 비교: 아파트, Journal of Distribution and Management Research, vol.20 No.2 pp.45~52, 2017박성용
◾ Accuracy Comparison of Personality Analysis Test Using DISC, Journal of Product Research, vol.34 No.6 pp.45~54, 2016박성용
◾ Impact of Nostalgia on Product Evaluation: Moderating Effect of Need for Cognition, Journal of Culture Industry, vol.16 No.4 pp.167~174, 2016박성용
◾ 기대불일치와 놀람: 대학 이미지의 형성과 상실, Journal of Culture Industry, vol.16 No.3 pp.105~115, 2016박성용
◾ Are consumers in collectivist culture mostly indifferent to sports lesson programs?: A DAQ simulation on the Kano fuzzy model, Journal of Business REsearch, vol.69 No.5 pp.1656~1660, 2016박성용
◾ Subway-train Service Quality and Customer Satisfaction using Kano Model: Based on Cultural Approach, Journal of Culture Industry, vol.15 No.4 pp.77~88, 2015박성용
◾ 대학이미지 형성이 대학만족도에 미치는 영향: 입학전 VS. 입학후, 상품학연구, vol.33 No.6 pp.1~9, 2015박성용
◾ Integration of Quantitative and Qualitative Analysis on Brand Familiarity, Journal of Product Research, vol.33 No.5 pp.1~10, 2015박성용
◾ A Study on Evaluating Efficiency of the PostalInsurance Operation by DEA and SFA, Koroean Insurance Journal, No.104 pp.31~68, 2015박성용
◾ Brand Processing Difference for Experience and No-Experience: Cultural Implications, Journal of Culture Industry, vol.14 No.4 pp.159~168, 2014박성용
◾ Study of the Impacts of Brand Familiarity and Brand Experience·Satisfaction on Brand Evaluation, Journal of Product Research, vol.32 No.6 pp.135~145, 2014박성용
◾ Sport Brand Equity Reflecting Liking and Disliking: Social Network Analysis, Journal of Product Research, vol.32 No.6 pp.61~72, 2014박성용
◾ Relationship between Uniqueness and Colors, Journa l of Product Research, vol.32 No.5 pp.139~148, 2014박성용
◾ 스포츠 종목들의 연관성 및 영향력에 대한 연구, Journal of Culture Industry, vol.14 No.3 pp.57~67, 2014박성용
◾ 주거생활문화공간으로서 아파트의 소비자 지식 구조에 대한 연구: 주관적 지식, 객관적 지식, 자기평가지식, Journal of Culture Industry, vol.13 No.3 pp.21~31, 2013박성용
◾ Sequential Relationship and Cumulative Effects of the Components of Brand Equity, The Korean Journal of Advertisitng, vol.24 No.6 pp.43~67, 2013박성용
◾ The Effects of Quality Perception of Medical Service on Satisfaction: Among the Chinese Medical Tourists for Plastic Surgery, Health Communication, vol.8 No.1 pp.52~60, 2013박성용
◾ Evaluation of One's Own Brand and a Competitor in Response to Positive and Negative On-Line Messages: Confidence and Brand Evaluation Model, Journal of Product Research, vol.31 No.1 pp.93~108, 2013박성용
◾ The Impacts of Information Presentation Mode on the Ratio Difference Framing Effects, Journal of consumer Studies, vol.23 No.4 pp.287~308, 2012박성용
◾ 브랜드 인지도 수준에 따른 긍정적 정보와 부정적 정보의경쟁 브랜드 평가 영향: 제품군별 차이, 상품학연구, vol.29 No.1 pp.45~54, 2011박성용
◾ 브랜드 자산구성요소간의 관계: 사회연결망분석, 상품학연구, vol.28 No.5 pp.73~83, 2010박성용
Conference Papers
◾ 허묘 박성용, SNS motivation and utilization in China, The Journal of Business Education, 경원대학교, 2017박성용
Projects
◾ 여가상품들간의관련성, 산학협력단, 2018.09.~2019.08.박성용
◾ 유통업체측면에서의 외국관광객쇼핑, 산학협력단, 2018.09.~2019.08.박성용
◾ 기부동기의 발전단계, 산학협력단, 2017.06.~2018.05.박성용
◾ 한국방문 외국인들의 제품구매연구, 산학협력단, 2017.06.~2018.05.박성용
◾ 철도 특성화대학 지원사업, 국토교통부, 2017.01.~2017.12.31.박성용
◾ 에너지산업 기술금융 고급트랙, 한국에너지기술평가원, 2016.06.~2019.02.박성용
◾ 정부재정사업 : 철도 핵심인력 양성사업, 국토교통부, 2016.01.~2016.01.박성용
◾ 카노모델을 이용한 지하철 서비스품질과 고객만족: 문화적 접근, 산학협력단, 2015.05.~2016.04.박성용
◾ 브랜드 친숙도에 대한 질적 및 양적분석의 통합, 산학협력단, 2015.05.~2016.04.박성용
◾ 독특성유형과 컬러와의 관계, 산학협력단, 2014.03.~2015.02.박성용
◾ 선호와 비선호를 반영한 스포츠 브랜드 자산연구:사회연결망분석, 산학협력단, 2014.03.~2015.04.박성용
◾ 스포츠 종목들의 연관성 및 영향력에 대한 연구, 산학협력단, 2014.03.~2015.02.박성용
◾ 자동차 연료 제조기준 및 관리 정책 개선방안 연구(경제성 평가), 한국석유관리원 석유기술연구소, 2012.09.~2013.04.박성용
◾ 아웃도어 의류를 이용한 자기조절초점의 스케일 개발, 산학협력단, 2012.05.~2014.02.박성용
◾ 소비자 지식의 구조에 대한 연구: 주관적 지식, 객관적 지식, 자기평가지식, 산학협력단, 2012.05.~2014.02.박성용
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